HDR vs SDR: chì hè a differenza?L'HDR vale l'investimentu futuru?

HDR vs SDR: chì hè a differenza?L'HDR vale l'investimentu futuru? 

 

Avete mai intesu parlà di HDR?Oghje, l'HDR hè apparsu in ogni locu in a nostra vita è pudemu uttene cuntenutu HDR da mobile, camcorder, servizii di streaming cum'è YouTube, Netflix, o 4K UHD Blu-ray DVD.Allora, chì hè esattamente HDR?Cume hè diffirenti da SDR?Perchè vi importa?Questu articulu risponde à tutte e vostre dumande.

 

Cuntenutu:

Parte 1: Cosa hè HDR è SDR?

Part 2: HDR vs SDR Comparatu

Parte 3: Dui standard HDR principali: Dolby Vision, HDR10 è HDR10+

Parte 4: A vostra installazione hè capace di ghjucà HDR?

Parte 5: Vale a pena aghjurnà à HDR?

Parte 6: E se u 4K HDR sembra opaco è lavatu quandu si ghjoca?

 

Parte 1: Cosa hè HDR è SDR?

SDR, o Standard Dynamic Range, hè u standard attuale per i display di video è cinema.SDR descrive l'imaghjini o video cù un signalu di curva gamma convenzionale.A curva gamma convenzionale hè stata basata nantu à i limiti di u tubu di raghji catodichi (CRT) chì permette una luminanza massima di 100 cd/m2.

HDR, chì significa High Dynamic Range, hè una tecnica d'imaghjini chì cattura, processa è riproduce u cuntenutu in tale manera chì i dettagli ditramindui l'ombra è e luci di una scena sò aumentati.Mentre HDR hè stata utilizata in a fotografia tradiziunale in u passatu, hà recentemente fattu u saltu à i telefoni smartphones, TV, monitori è più.

 

01

 

Part 2: HDR versus SDR Comparatu: E Differenze trà HDR è SDR

SDR hè limitatu da a so capacità di rapprisintà solu una frazzioni di a gamma dinamica chì HDR hè capaci di.HDR conserva i dettagli in sceni induve u rapportu di cuntrastu di u monitoru puderia altrimenti esse un ostaculu.SDR, invece, ùn manca di sta capacità.A più grande discrepanza si trova in a gamma di a gamma di culori è a luminosità.Sapete, SDR permette a gamma di culore di sRGB è a luminosità da 0 à 100nits.Mentre chì HDR hà una gamma di culori più larga finu à DCI - P3, un limitu superiore di luminosità più luminoso è un limitu inferiore più scuru di luminosità.À u listessu tempu, migliurà a qualità generale di l'imaghjini in quantu à u cuntrastu, a risoluzione in scala di grigi è altre dimensioni, purtendu una sperienza più immersiva à l'experimentatu.

Per esse simplicemente, quandu paragunate HDR versus SDR, HDR vi permette di vede più di u dettagliu è u culore in sceni cù una gamma dinamica alta.Questu significa chì HDR hè più luminoso cà SDR.L'HDR permette di vede più dettagli è culori in scene.HDR hè superiore in questi aspetti:

◉ Luminosità:L'HDR permette una luminosità superiore à 1000 nits è più bassa à menu di 1 nit.
◉ Gamma di culori:HDR di solitu adopta P3, è ancu Rec.2020 gamma di culori.SDR usa Rec.709 in generale.
◉ Profundità di culore:HDR pò esse in una prufundità di culore di 8-bit, 10-bit è 12-bit.Mentre SDR hè di solitu in 8-bit, è assai pochi utilizanu 10-bit.

02

Parte 3: Dui standard HDR principali: Dolby Vision, HDR10 è HDR10+

In realtà, ùn ci hè micca una definizione finale di standard HDR.Ci sò dui standard prominenti usati oghje, Dolby Vision è HDR10.Inoltre, ci hè un novu formatu HDR10+, chì hà u scopu di intruduce HDR dinamicu à u standard HDR10, purtendu senza royalty.Andemu in e differenze trà ognunu di i dui formati HDR principali sottu.

Dolby Vision

Dolby Vision hè un standard HDR chì richiede chì i monitori sò stati apposta cun un chip hardware Dolby Vision.Ci hè una tarifa di royalties di Dolby Vision, circa $ 3 per ogni televisore.Cum'è HDR10, Dolby Vision usa Rec.2020 una larga gamma di culori, 1000 nits di luminosità, ma adopta una prufundità di culore di 12-bit è sustene a struttura dinamica di elementi di dati.

HDR10

HDR10 hè un standard apertu, è ùn avete micca da pagà alcuna royalties per aduprà.U numeru "10" significa una prufundità di culore di 10 bit.In più di questu, HDR10 ricumanda ancu l'usu di una larga gamma Rec.2020, 1000 nits di luminosità è u modu di trattamentu di dati staticu.

HDR10 hè u standard HDR più cumuni chì quasi tutti i principali produttori di TV è i fornitori di streaming, cum'è Sony, Disney, 20th Century Fox, Warner Bros., Paramount, Universal, è Netflix adoptanu HDR10 per creà dischi Blu ray 4K UHD.Inoltre, i dispositi cum'è Xbox One, PS4, Apple TV sustene ancu HDR10.

HDR10 vs Dolby Vision - Qual hè a differenza?

HDR10 è Dolby Vision sò dui formati HDR principali.A diffarenza hè chì HDR10 hè un standard apertu è non-proprietariu, mentri Dolby Vision richiede licenza è tariffu da Dolby.

E mentre Dolby Vision hè attualmente capaci di pruduce una qualità d'immagine megliu, ùn ci sò micca TV chì puderanu prufittà pienamente di ciò chì furnisce in uppusizione à HDR10.

Tuttavia, Dolby Vision offre una qualità di stampa megliu, principalmente per via di i so metadati dinamichi.

HDR10+

Comu menzionatu sopra, ci hè un altru furmatu HDR10+.HDR10+ hè un standard HDR stabilitu da Samsung per Dolby Vision, chì hè equivalente à una Vision evolutiva di HDR10.Simile à Dolby Vision, HDR10+ supporta una struttura dinamica di elementi di dati, ma HDR10+ hè un standard apertu, chì mira à ottene una sperienza audiovisuale megliu à un prezzu più bassu.

hdr10-dolby 03

Per avà, HDR10 hè un furmatu più prezzu è diffusa, mentri Dolby Vision hè l'opzione premium.À u mumentu di sta scrittura, u cuntenutu DR10+ hè dispunibule solu nantu à uni pochi di servizii di streaming (cumpresu Amazon) è dischi, ma più è più TV cumincianu à supportà HDR10+.

Parte 4: A vostra installazione hè capace di ghjucà HDR?

Una volta chì avete u vostru cuntenutu HDR cued up, ch'ella sia u video HDR o u ghjocu HDR, duverete assicuratevi chì a vostra configurazione hè capace di visualizà quellu cuntenutu HDR.

U primu passu hè di assicurà chì a vostra carta grafica supporta HDR.

HDR pò esse visualizatu nantu à un HDMI 2.0 è DisplayPort 1.3.Se a vostra GPU hà unu di sti porti, allora deve esse capace di visualizà u cuntenutu HDR.In regula, tutte e GPU di a serie Nvidia 9xx è più recenti anu un portu HDMI 2.0, cum'è tutte e carte AMD da 2016 in avanti.

In quantu à a vostra visualizazione, vi tuccherà à assicurà chì hè ancu capace di sustene u cuntenutu HDR.I schermi compatibili cù HDR devenu avè un minimu di risoluzione Full HD 1080p.Prudutti cum'è Asus ROG Swift PG27UQ, Acer Predator X27, Alienware AW5520QF sò esempi di monitori 4K cù supportu di cuntenutu HDR10.Questi monitori facenu ancu a precisione di u culore in l'equazioni in un tentativu di assicurà chì l'imaghjini nantu à u screnu parenu cum'è vera à a vita pussibule.

hdr-video-playback 04

Cumu uttene u cuntenutu HDR

In quantu à u streaming, Netflix è Amazon Prime supportanu HDR in Windows 10. In quantu à l'altri cuntenutu HDR, Sony, Disney, 20th Century Fox, Warner Bros., Paramount, Universal, è Netflix utilizanu tutti HDR10 per creà cuntenutu 4K UHD Blu ray in dischi.O pudete arregistrà u vostru propiu cuntenutu 4K HDR cù mobile, GoPro, DJI, camcorder è più.

Parte 5: Vale a pena aghjurnà à HDR?

Sè state cunsiderà un saltu à HDR, pudete esse dumandate: HDR hè un bonu investimentu?A tecnulugia High Dynamic Range decolla veramente?

Mentre di sicuru, nunda ùn hè mai 100% sicuru, a tecnulugia HDR hà a furtuna in u so favore.Attualmente, a so tecnulugia inherente hè ligata strettamente à quella di risoluzione ultra-alta definizione, altrimenti cunnisciuta cum'è 4K.

Siccomu 4K hè aduttatu da u mercatu generale cun facilità è rapidità notevuli, hè ragiunate chì HDR seguitarà u stessu cursu in avanti.Pudemu paragunà HDR versus SDR tuttu u ghjornu, ma sì o micca HDR hè bonu per voi, in fine, scenderà à a vostra propria sperienza persunale.Per avà, sentite liberu di scopra a gamma di monitori ColorPro HDR di ViewSonic è o immergete più in u mondu di a correzione di u culore è a graduazione di u culore.

Fortunatamente per tutti i primi aduttatori, i prudutti HDR ùn sò micca difficiuli di vene.I benefici di HDR si estendenu ancu in i ghjoculi, permettendu di vede più dettagli in i vostri ghjochi per una sensazione più realistica.

E se u 4K HDR sembra opaco è lavatu quandu si ghjoca?

In cunfrontu cù SDR (range dinamica standard), HDR pò rende u vostru video più vivu è realisticu grazia à una gamma più larga di culori è prufundità.Eppuru, nunda hè perfettu.Ancu se i volumi di vendita di i dispositi video 4K HDR sò in crescita, innumerevoli TV SDR, monitori, proiettori, desktop è telefoni sò sempre in usu.

Allora eccu a quistione: quandu vede u video 4K HEVC HDR 10-bit nantu à un display HDR micca supportatu, u video HDR perderà a so gamma di culori originale è degraderà a luminosità è a saturazione di u culore.Tutta l'imagine video diventerà grisa.Hè ciò chì generalmente chjamemu culore lavatu.

In un tentativu di riproduce video HDR 10-bit in i dispositi SDR, duvete prima cunvertisce HDR in SDR per eliminà u prublema di culore lavatu.ÈEaseFab Video Converterhè unu di i primi modi percunvertisce qualsiasi video 4K HDR in SDRin 4K / 1080p, HEVC à H.264 senza perdita di qualità visuale in luminosità, culore, cuntrastu è più.Sapete più nantu à e so caratteristiche principali:

◉ Accetta ogni tipu di video 4K HDR, ùn importa da induve venenu è quale formatu di codificazione usanu.
◉ Cunvertite video 4K HDR in MP4, H.264, HEVC, MOV, AVI, FLV, iPhone, iPad, HDTV, Xbox, PS4 è 420+ profili preset.
◉ Compressà a risoluzione 4K à 1080p / 720p o upscale HD à 4K senza perdita di qualità visuale.
◉ Velocità di cunversione di video super-rapida è qualità 100% riservata cù u supportu di l'accelerazione hardware è u mutore d'alta qualità.

SDR-HDR

 


Tempu di post: 26-aug-2021